Postup, jak správně koupit nemovitost

Existuje něco jako správný postup pro nákup nemovitosti? Existuje, ale málokdo ho respektuje.

Měla jsem případ prodeje krásného bytu, kdy se majitelé dostali pod extrémní tlak, protože už měli složenou rezervační zálohu na jinou nemovitost, končila jim rezervační lhůta a oni stále neměli prodanou nemovitost vlastní, ze které chtěli nový nákup financovat.

V situaci kdy má nemovitost nějaký problém, majitel nemovitosti rád počká, než si zájemce sežene potřebnou částku. U většiny nemovitostí to ale takhle nefunguje. Majitelé obvykle na prodej z různých důvodů spěchají a chtějí, aby své peníze dostali co nejdříve.

Pokud najdete nemovitost, která bude atraktivní po všech stránkách, je vysoce pravděpodobné, že tam bude více zájemců a bude rozhodovat rychlost, s jakou jste schopni uhradit požadovanou částku.

Jediný správný postup při nákupu nemovitosti je – mít připravené peníze, abyste mohli jednat rychle. Pokud je máte a jste schopni v řádu dní penězi na koupi disponovat, pak je vše v pořádku. V klidu užívejte svou původní nemovitost a pomalu hledejte novou.

Pokud v bance potřebnou částku připravenou pro nákup nemáte, pak existuje jediný správný postup – nejprve prodat vlastní nemovitost, získat potřebné prostředky, a pak teprve se začít rozhlížet po nemovitosti nové.

Každý jiný postup je cesta naruby, která vás bude vždycky stát hodně ztraceného času. A často i peněz.

Může se totiž stát, že zaplatíte rezervační zálohu, nestihnete včas prodat původní nemovitost a rezervační záloha vám propadne. Každopádně pravděpodobnost, že váš vysněný dům či byt vám uteče, je vysoká.

Proč to všechno píšu?

Jen proto, že je dobré vědět, že i nákup a prodej nemovitostí mají (stejně jako všechno lidské konání) svá pravidla a zákonitosti, která není dobré porušovat nebo měnit.

Když to zestručním – nejprve prodávejte, pak teprve nakupujte.

A vždycky se raději předem přijďte poradit. Nic vás to nestojí a nic tím nezkazíte.

Prodáváte nebo kupujete nemovitost?

Napište mi, s čím potřebujete pomoci…

 

Zaručuji se vám, že vaše osobní údaje neposkytnu třetím stranám.

Informace pro spotřebitele – Dojde-li mezi spotřebitelem a podnikatelem ke sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá na Českou obchodní inspekci. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.

Kde mě najdete?

Kancelář

QARA s.r.o.

Šafaříkova 201/17
120 00 Praha 2 - Vinohrady

Kdybyste potřebovali s čímkoli poradit, tak mi napište nebo zavolejte. Nebo se zastavte osobně. Ráda se s vámi setkám a pomůžu vám.

+420 604 848 564